Thursday, November 18, 2010

„Şcoala din Apateu nu a arătat niciodată ca în prezent”


„Am schimbat tot mobilierul vechi din sălile de clasă. Toate sunt paluxate. Sălile de la şcoala şi grădiniţa din Apateu au fost zugrăvite, după ce, în primăvară, au fost montate geamuri şi uşi termopan”, ne declară directorul Şcolii din Nojorid, prof. Mihai Pop.
 Noul director nu doreşte să se împăneze cu realizările altora, le recunoaşte şi le apreciază, iar noi le-am consemnat anterior, dar nici dumnealui nu e nou în şcoala pe care o „păstoreşte”, unde lucrează din 1980, ca profesor de istorie.
În cadrul şcolii cu personalitate juridică din Nojorid funcţionează cele trei şcoli şi grădiniţe, din Livada, Apateu şi Nojorid, cu 250 de elevi şi circa 100 de preşcolari.
În Apateul Nojoridului nu am fost niciodată, în Apateul din Ungaria am ajuns la finele anului şcolar trecut. Prin urmare, am insistat să vizităm şcoala şi grădiniţa din Apateu, care funcţionează în acelaşi local, situat vizavi de biserică.
Încă de la poartă am fost luaţi în primire de femeia de serviciu (Domnica Sas) şi o vecină de şcoală, Floare Lup, ambele vorbăreţe şi bucuroase de oaspeţi.
„Numai ce aţi ajuns şi la noi, în „oraşul fără gânduri, uitat de lume”, cum îi spun consătenii noştri, satului Apateu, pe unde nu calcă multă lume şi unde nu se întâmplă nimic”. Cu aceste vorbe de duh suntem întâmpinaţi de femeia de serviciu, iar vecina ne avertizează: „Şcoala din Apateu nu a arătat niciodată ca în prezent, aşa aranjată şi zugrăvită, cu termopane ca la oraş. Şi eu am învăţat în această şcoală, în anii ’60. Eram deja în clasa a IV-a. Celelalte clase le-am prins în localul căminului cultural, ajuns amu ca vai de el!”
Aveam să aflăm apoi de la domnul director că din această toamnă, la şcoala cu patru clase simultane şi grădiniţa cu o singură grupă din Apateu au fost repartizate două surioare, Delia şi Nicoleta Pop, pe care s-a întâmplat să le cunoaştem la întoarcere la şcoala de la centru.
Proiecte, la început de drum„Noi suntem de loc din Păgaia, dar vrem să lucrăm în comuna Nojorid. Chiar am fost la domnul primar şi i-am spus că mă mut aici dacă-mi dă loc de casă, aşa cum face primarul din Sântandrei, care dă  teren în suprafaţă de 500 de metri pătraţi tinerilor care se căsătoresc. Mi-a promis că o să ridice problema în consiliul local”, ne-a spus Delia, o tânără isteaţă, cu minte ageră, un spirit practic, întreprinzător. Ea a lucrat la Şcoala din Tilecuş, iar Nicoleta, la Grădiniţa din Boianu Mare. Până se vor stabili în comună, vor face naveta cu Dacia personală (condusă de Delia).
Şi la şcoală, Delia visează să înfăptuiască multe. Rămâne să vedem cât o va ţine elanul.
Apropo de proiecte, domnul director, Mihai Pop, şi-a propus betonarea şi asfaltarea curţilor de la şcolile din Nojorid şi Livada, şi grădiniţă cu program prelungit, în ideea că va reuşi să construiască încă două săli şi o bucătărie, pe lângă localul existent sau, într-o altă variantă, un local nou pentru grădiniţă, actuala clădire devenind CDI (centru de documentare şi informare).
SURSA: www.ovidan.ro

No comments:

Post a Comment